8/20/2013

K2 HIKING

jedinému cvičení, kterému se v posledním roce věnuji, jsou domácí dvacetiminutovky s Jillian. a nemohu si stěžovat, Jillian je skvělá a při troše úsilí a menší míře vynechávání bych už dávno měla docela pěknou postavu. nicméně letošní léto jsem byla odkázána strávit u babičky, kde se tahle domácí forma cvičení až tak dobře provozovat nedá, i napadlo mě využít místních sportovních aktivit a rozhodla jsem se zajít na K2 hiking. v podstatě mi nic jiného nezbylo, jelikož sama jsem jít nechtěla a přítelkyně mého bratrance na K2 chodí pravidelně, tak jsem si řekla, že to zkusím a budu chodit s ní.
pictures: /1/ /2/
pro pořádek, něco málo o K2 hiking. co to vůbec je? jde o indoorovou skupinovou aktivitu a z názvu si snadno můžete odvodit, oč se jedná: hiking v překladu značí vysokohorskou turistiku a K2 nejvyšší horu světa, tudíž zároveň nejobtížnější na výšlap. když si to spojíte, vyplyne z toho indoor walking, který se cvičí na strojích, pásech, na kterých se využívá nejpřirozenějšího lidského pohybu, tedy chůze. ta se obohacuje o speciální kroky a při taneční hudbě pak vzniká zábavná forma kolektivní aerobní aktivity, která vám zaručí perfektní spalování i zformování těla a při troše pravidelnosti i dobrou fyzickou kondici. jedna lekce (40-60 min.) slibuje energetický výdaj 2000 až 3500 KJ!


těšila jsem se, že zkusím něco nového. před první lekcí mi bylo řečeno, že je to hodně cardio a že se dost zapotím. říkala jsem si, že poté, co jsem zvládla ty hard core workouty s Jill, už je moje kondice zvyklá na ledacos. byla jsem odhodlaná pustit se do toho.
hudba začala hrát a společně s ostatními ženami účastnícími se lekce jsme vykročily dle pokynů instruktorky. první písnička skončila a já si říkám: to je v pohodě, to bude sranda. po dalších třech písničkách, při nichž jsme výrazně zvýšily tempo, už to tak v pohodě nebylo. lapala jsem po dechu, v krku jsem měla sucho a po těle mi stékaly proudy potu. what the **** ... ?! chcete mě zabít??! ze čtyřiceti pěti minut mám za sebou patnáct a přemýšlím nad tím, jak ten zbytek docvičím, když už teď sotva zvedám nohy a nemůžu dýchat! Jillian je oproti téhlé ká dvojce procházka růžovým sadem, věřte mi!

chůze na páse, který je v mírném náklonu směrem nahoru. jdete velmi rychlým tempem do rytmu hudby. střídají se 3 úrovně zátěže dle toho, jestli zrovna pochodujete nahoře na pásu, veprostřed nebo vzadu dole, boční pevné části slouží pro specfické kroky, jaké se používají například při aerobiku. stroj lze nastavit dle zátěže jako na rotopedu, měří vám tep, spálené kalorie, rychlost chůze i kilometry, které jste ušli. k dispozici jsou zde i lehké činky pro posilování rukou a horní části těla. na konci lekce lze pás využít i na posilování bříška vleže.

první dvě lekce pro mě byly hodně náročné. potřetí už to bylo lepší. tělo si zvykne na všechno, stačí se nevzdávat a zkoušet to znova a znova. kondice se s každou lekcí zlepšuje a člověk pak využívá více energie a síly, která ještě v těle zbyde. určitě bych ráda v tomto cvičení pokračovala i poté, co se vrátím domů a chodila klidně i 2x týdně. pro hubnutí je to myslím naprosto skvělá věc!

už jste o K2 hiking slyšeli? máte s ním nějaké zkušenosti?

3 comments:

  1. Ja napriklad az tak nefandim indoorovym sportom, ani cviceniam typu Jillian, ja som skor na outdoor, ale verim, ze toto cvicenie musela byt teda riadna makacka. :D

    ReplyDelete
  2. Ty brďo, tak to musí být slušná makačka. Slyšela jsem jen ten název, ale nějak jsem se víc nepídila po tom, co to obnáší. Já když už jdu na nějaké skupinové cvičení, tak jedině na fit box, to pak ale zažívám úplně stejný pocity a po 15 minut se mi chce utíkat do šatny :D

    ReplyDelete
  3. Slyšela jsem o něm a moc o něm sním. Doufám, že se mi ho podaří zapsat jako sportovní aktivitu na výšce, tudíž bych chodila jednou týdně na lekce zadarmo. Pokud by mě to extra chytlo, tak chci občas zajít i v místě bydliště do fitka, ale přeci jen cena od 80-120 korun vleze do rozpočtu. Nemůžu se dočkat, až tuhle aktivitu vyzkouším!! A jsem moc ráda, že můžu číst tenhle článek právě o ní! =)

    ReplyDelete